Jaadu... what to say?

Magsjuk. Tror dock jag är rätt så frisk idag.
~

Jag börjar tröttna riktigt rejält på att aldrig få komma iväg till Göteborg nu.
Jag tjatar säkert en otroligt massa om det, både skriftligt för mina vänner och i tal för familjen. Men det är väl för att jag inte mår bra någon annanstans än i just Göteborg.
Det är min fristad kan man säga, och jag har inte varit där på ca 1 år nu. Jag behöver få åka dit, även om det bara är för nån helg så skulle det betyda världen för mig.
Det är säkert svårt att förstå för dom som inte är mig, och det låter säkert sjukt.. vet inte, fjantigt?.. att jag tycker staden betyder så mycket för mig som den gör. Jag kan inte förklara det, men att vara i Göteborg är som att allt är bra. Är jag där så tänker jag inte på allting som hänt utan jag lever där. Jag umgås med min släkt och jag har kul och mysigt. Det är en underbar känsla!
Nu har jag till och med ännu en anledning till att åka dit, vilket såklart är Toni.
Den människan betyder jobbigt mycket och vi har inte träffats än eftersom jag inte fått chansen att åka till Göteborg än.

Men nu när moster min har skaffat ny man och är "sig själv och lycklig", som mamma uttryckte det, så kanske jag har en större chans att få åka dit? Det är trots allt mammas släkt som bor där, och hur länge ska vi egentligen ignorera att dom flesta här hemma behöver åka dit för att träffa dom? Inte länge till hoppas jag, då rymmer jag härifrån..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0