Gaaah!

Nu kommer jag kanske låta en aning barnslig över denna reaktion, men jag måste skriva av mig..

Okej, såhär är det;
Vi hade en bilduppgift till bilden i skolan. Vi skulle välja en sak vi ville ge "tummen upp" för i Tierps kommun, och en sak vi ville ge "tummen ner", sen skulle vi visa det genom foto.
"Det kan ju inte bli så svårt", tänkte jag.
Jag och en kompis (säger inte namn) valde att vara en grupp, vi kom fram till varsin sak. Som "tummen ner" kom jag på att Ungdomsgården precis hade lagts ner här i Söderfors och att det vore häftigt om man fick till bilden så att den såg gammal ut, men att det skulle vara en färgfokus nånstans (man fick lov att låna photoshop i skolan).
Vi valde det och kompisen min fick då välja en "tummen upp".
Efter cirka 2 veckor hade vi fortfarande inte fått tid att ta bilderna vi kommit på, så kompisen min berättade att hon hade fått byta partner, (vilket var helt okej för mig eftersom jag knappt va i skolan och inte va social om dagarna, jag ville helt enkelt inte sänka hennes betyg).
Nu idag, ser jag på bdb att min kompis lagt ut en bild till hennes partner på hur deras projekt slutat. Och kan ni gissa som dom valt som "tummen ner" ? Självklart min idé om Ungdomsgården! Det vore väl ändå bra om dom faktiskt låtit mig veta om att dom tagit min idé, även om jag ändå blivit sur? Och en ännu mer retsam sak är att de redan är klar med bilden, och ska lämna in det snart. Jag är knappt med på bildlektionerna, och kan därför inte säga att bilden egentligen är min..
Det gör mig så grymt irriterad och sur när folk håller på såhär, är det en barnslig reaktion jag får över att de tagit min idé helt och hållet och gjort den till deras?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0