Sonnet IX-

"...But beauty's waste hath in the world an end,
And kept unused, the user so destroys it.
No love toward others in that bosom sits
That on himself such murderous shame commits."


Det där är från Shakespeares Sonnet IX. Det är rätt vackert. Jag har fastnat i att läsa de där texterna nu, även om jag bara läst ca 4 stycken så gillar jag de ändå starkt. Det kunde man egentligen inte tro, att jag skulle fastna för Shakespeare? Visst jag är poetälskare, men aldrig trodde jag att jag skulle nå till Shakespeare..


Anyway så har helgen i Stockholm varit helt underbart rolig. Vic tog sisådär 72 000 bilder, haha. Vi var på Nationalmuseumet (pretty awesome), i Tyska kyrkan och närmare halv 12 blev det "spökvandring" inne på Boulevardteatern. Kom hem till Sam igen runt 1 på natten, men det va så kul så det är absolut inget jag ångrar.


Imorgon blir det att åka till Gävle efter skolan för att fira kära syster som blir 26 år, HIPP HURRA! Kommer få håret färgat svart då också, vilket kommer bli awesome. På onsdag ska jag på Teprovning i Tierp med mamma, det ska bli rätt intressant faktiskt.


Såg även filmen "Seven" idag, hemsk film, men så otroligt bra.. Rekommenderar den faktiskt! Har varit relativt onyttig idag också, men det får man ibland.



Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0