fuck it

Har bestämt mig för att inte prata med mamma för resten av "dagen".
Som dom flesta kanske vet, så är Göteborg mitt hjärta. Min första tillflykts"ort". Speciellt med tanke på att det finns många personer där jag älskar. Mor min, hade lovat mig (och då pratar jag om ett dyrt-och-heligt-löfte) i somras nån gång att vi skulle åka dit. Jag blev riktigt glad. Lycklig kan jag t.o.m säga. Och eftersom min far alltid svikit och/eller brytit sina löften i hela mitt liv, trodde jag på mamma eftersom hon inte alls är så, utan lovar hon nått som e så "stort" så håller hon det (trodde jag tills idag). Så idag i bilen på väg hem från Gävle, ställer jag den enkla frågan: När hade du tänkt att vi ska åka till Göteborg?
För det är ju trots allt den 13e idag, och det är inte direkt "början av november". Min mor svarar då detta:
"Jag har ju sagt till dig att vi antagligen inte kommer kunna åka nu. (jag har aldrig hört det från henne, så jag svarade "nej") Då har det väl undgått dig, att jag har lagt schemat konstigt nu. Så jag har en ledig helg och det är helgen innan jul, då lär vi inte hinna. Så det blir nog inte före jul isåfall."
Jag ville skrika åt henne att stanna bilen så jag fick hoppa av så syrran kunde hämta mig igen där i skogen igen..

Paus. vi bråka.jag kalla henne kärring. hon slog som fan på dörren och sa att jag skulle öppna. nu pratar hon med min syster i telefon tror jag.. great..


Kommentarer
Postat av: Emma Olofssson

gumman då ://// <3

2009-12-13 @ 22:14:20
URL: http://emmaliieolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0