Filmförklaring tack?

Vad är det egentligen med "Män som hatar kvinnor" , "Flickan som lekte med elden" och "Luftslottet som sprängdes" ? Jag ska väl kanske inte säga nått eftersom jag varken vet vad dom handlar om, eller har läst böckerna, men jag tycker att dom filmerna verkar totaltråkiga. Fast det kan ju också bero lite på att jag verkligen hatar svenska filmer. Jag tål dom inte. Tror det beror på att dom har kass handling, värdelöst ljud, zoomningar och annat kameraarbete är kasst och skådisarna ska man inte heller ropa hej över.. Men ändå, kan någon förklara för mig vad som är så otroligt speciellt med filmerna? Med nån svensk film överhuvudtaget i alla fall? Och tänk då också på att deckare/drama filmer inte är nått för mig, så otroligt deprimerande filmer enligt min mening...

Kommentarer
Postat av: Bella

DOM ÄR SÅ JÄVLA SÄMST!

såg första, skittråkig! tonåringar och unga människor som tycker filmerna är "skitbra" är ju fan senila ._.

2009-12-04 @ 14:13:40
URL: http://strawberrybella.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ah, jag håller med om att filmerna inte är tipptopp, men har man läst böckerna så blir man om man är som mig nyfiken på vad som tagits med i filmen eller ej.



De handlr helt enkelt om ett brott som pågått i flera år, det drar in högsta posterna i samhället samman med de utsatta och utnyttjade. Huvudpersonen är en Mikael Blomkvist som i vanliga fall är en vanlig sketen journalist som efter ett avslöjande får smeknamet "kalle blomkvist" från barndeckaren. Hans tidning Millenium rapporterar om sånt som borde vara gömt. När han i första boken råkar ut för ett spännande fall dyker Lisbeth Salander upp. Hon är en mycket smart datahacker och hjälper honom med efterforskningar till en artikel som får honom i fängelse.. så allvarlig var den, men rätt hade han. I andra boken träffarman återigen på både blomkvist och Salander och där dyker salanders bakrund upp som blir grunden för Milleniums nästa stora genombrott. Men dom stöter på grava problem när det visar sig at den skyldiga är en exspion från balkanländerna som finns men ändå inte finns. Ingen utom SÄPO vet att han existerar i Sverige. Denna man är Salanders far, samme man som hon försökt elda upp som 12åring då övergreppen och nutnyttjandet av henne började.

2009-12-05 @ 02:12:46
URL: http://zannoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0